
2015년 버클리 음대 오디션이 11/5~7일 입니다.
버클리 음대 오디션이 벌써 3개월 정도 임박했습니다!
얼마남지 않은 시간 최선을 다하는 학생분들과,
앞으로 오디션을 준비하실 학생분들을 위해
오디션에 관한 정보를 함께 나눌까합니다^^
피아노에 관한 내용이며, 보컬제외한 다른 악기도
공통사항이 많으니 주의깊게 보시면 도움이 되실거예요
자, 버클리 오디션에는 무엇을 볼까?
또 어떻게 임하는 것이 유리할까요?
-----------------------------------------------------------
첫째, 자유곡 준비
본론을 말하자면 미국에서는 미국의 법을 따라야하듯,
버클리에서는 버클리의 법을 따르는 것이 좋습니다.
너무 강력했나요?
예전에 포스팅한 레이팅제도(http://cafe.naver.com/inberklee/1727) 를 보셨다시피
기본은 째즈로 합니다.
버클리 안에는 수많은 장르의 음악 수업이 있고 또한 째즈만 하는 곳이 아닙니다.
재즈외에 다른 장르를 해도 상관없습니다.
중요한 팁은, 오디션에 심사하시는 교수님들은 째즈를 선호하십니다.
그렇기때문에 오디션에 째즈 즉흥연주가 포함이 되어있는 것이구요.
기왕 준비하시려면, 스윙이나 라틴등 째즈곡을 고르시는 것이 본인에게 유리합니다.
but!! 클래식이나 다른 장르로 한다고 불합격하는 것은 아닙니다.
클래식곡으로 합격한 경우도 있습니다.
본인의 장점을 잘~ 표현할 수 있는 게 정답입니다!!
둘째, 블루스 즉흥연주 준비
블루스 12key 중 즉흥으로 어느 key든 연주할 수 있어야합니다. 교수에 따라서 임의로 시킬 수 있으며,
때에 따라서는 학생 스스로 자신있는 키를 연주하라고 하기도 합니다.
따라서 12 key를 충분히 연습하시고, 자신있는 키를 준비해가시는 것이 좋습니다.
템포역시 110~180 정도의 선에서 교수가 템포를 정할 수 가 있고,
본인이 스스로 정할 수 도 있습니다.
따라서 다양한 템포로 연습을 하시되 자신있는 템포역시 정하셔서
따로 연습하시는 것이 좋습니다.
블루스는 학생 혼자 치는 것이 아니라,
드럼과 베이스 세션과 함께 연주할 수 도 있고 아니면
교수님의 워킹베이스로와 함께 연주하게됩니다.
당황할 수 있으므로 준비하실때 반주와 함께 준비하시는 것이 좋겠지요?
셋째, 리듬,코드청음
이것을 위해서 리듬과 이어트레이닝을 준비해야 합니다.
아무리 연주를 잘해도 청 음실력이 부족하면 장학금을 받기에는 무리가 있겠지요?
교수가 부르는 리듬을 따라부르고
피아노로 3화음, 7화음을 칠때 코드의 명칭을 말해야합니다.
이것 역시 떨리면 실수하기 쉬운 테스트이니 미리 조금씩 준비하시고,
오디션 막판 2~3달 전에는 집중적으로 준비하셔야합니다.
넷째, 초견
양손 악보와 오른손 멜로디, 왼손 코드 악보가 나와
이것을 정확한 노트와 리듬으로 연주해야합니다.
자, 오디션이 얼마 남지 않았습니다!
특히 기타와 피아노의 경우 학생들이 많이 몰리는 악기이므로
최선을 다해 준비하셔야 합니다.
글을 보시고 어느부분이 약한지, 잘하고 있는것인지 체크해보시고 보완하시면
충분히 좋은 결과 있으실 거예요.
수험생의 마음으로 여러분을 진심으로 응원합니다.
ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ
Berklee Graduate Program Auditions
Please note that auditions are required for—and only for—applicants to the master of music in contemporary performance.
Scheduling the Audition and Interview
Once your application to the master of music in contemporary performance degree program is submitted and complete, you will be contacted by Berklee’s Office of Admissions to schedule your audition and interview. Auditions are held on specific dates at our Valencia, Spain and Boston, Massachusetts (U.S.) campuses, online, and in cities around the world. Interviews are normally scheduled on the same day and location as your audition.
View a list of available dates for your audition and interview.
Audition Process
Please plan to arrive at the audition and interview site no later than 30 minutes before your appointment in order to warm-up and prepare. Make sure to give yourself plenty of time to accommodate any travel delays.
The audition staff will be looking primarily at quality of sound, interpretation/style, intonation, stage presence, rhythm, musicality, preparation, and quality of improvisation. The audition staff may ask you to demonstrate other musical or technical abilities depending on your unique strengths. The audition will be approximately 20-30 minutes long and may consist of the four parts outlined below.
Part One: Prepared Piece
Your prepared piece should demonstrate significant understanding of musicality, expression, phrasing, appropriate articulation; excellent intonation and tonal quality; and clarity of articulation or enunciation of notes (and lyrics for vocalists). Your audition performance should be delivered in a manner that is appropriate for the style of the piece.
Berklee embraces and values all styles of music, so you should prepare a piece that you are comfortable with and that displays your strengths as a musician. It should be approximatelythree to five minutes in length and should be in any style that demonstrates your instrumental proficiency and your overall musicianship. Here are some guidelines that may help when selecting your prepared piece:
- You might choose a tune from a well-known artist or band (in any style).
- You might choose a jazz or blues standard tune (which may include rhythm changes) to which you have the option of adding your own improvisation.
- You might choose a composition from the instrumental/voice repertoire or a movement, sonata, concerto, or etude.
- You might choose a transcription of a well-known artist’s solo.
If composing or songwriting is your primary focus, you may choose to play an original piece that showcases your individual style. However, the original piece should be no longer than three minutes, and you should also prepare a second piece drawing on the guidelines above.
If you require accompaniment for your prepared piece, you may bring an accompanist, a play-along CD, or a digital music player. It is not recommended to use the original tracks of artists or bands as accompaniment.
Part Two: Sight Reading
While sight-reading, you should display strong accuracy of rhythm, pitch, and tone in order to achieve an interpretation that conveys musical substance with phrasing and expression appropriate to the style of the example provided.
Part Three: Improvisation
We would like to hear you improvise over a short progression to gauge where you are in your development. Your prepared piece may also include improvisation, but it is not required.
Part Four: Melodic and Rhythmic Playback
We recognize it is common for applicants to have imbalances in their playing abilities, and we realize that applicants may not have advanced skills in improvisation, reading, or ear training. We take a holistic approach in our evaluation process; each component of the audition helps the audition team assess your overall abilities as a musician and your potential for success at the master’s program level.
Audition Location Options
There are two ways to audition and interview: on-site or online. Select an option below to see important guidelines for your desired audition location.
On-Site Audition
If you are auditioning on campus or on-site around the world, audition rooms are typically equipped with a piano, drum set, guitar and bass amplifiers, a PA system, a CD player, and music stands. If you are a vocalist, you may choose to bring a microphone and cable but it is not necessary. A standard drum set with cymbals for drum set players is provided. Double-bass pedals are not provided.
If you require accompaniment for your prepared piece, you may bring an accompanist, a play-along CD, or an iPod/iPhone/iPad. Berklee does not provide an accompanist to applicants.
You must bring your instrument to the audition if you play acoustic or electric bass, brass, hand percussion, any string instrument (guitar, harp, mandolin, banjo, etc.), or woodwinds.
If you are a bass or string player, remember to bring a tuner, instrument cable(s), and any effects needed for your prepared piece.
If you are a drummer, bring your sticks as well as a practice pad to use in the warm-up room, as many warm-up rooms will not have a drum set.
Due to rental limitations, orchestral percussion principals are required to audition and interview in Boston or Valencia.
Online Audition
If you are auditioning online, you must have:
- completed and submitted the application and paid the $150 application fee;
- access to a private room where you can participate without interruption;
- access to a computer with a good internet connection and audio/video capability;
- access to a set of headphones for use during the online audition and interview; and
- access to all instruments and accompaniment you need to participate.
inBerklee
100%합격과 높은 장학금수여율, 조기졸업을 이뤄온
버클리음대 입시전문기관입니다.
대표님이 직접 관리, 상담, 교육하여
국내최고의 클래스교육을 이끌며,
전원 버클리출신 선생님들과 함께
1:1개인레슨, 모의오디션, 단기집중훈련 등으로
오디션, 인터뷰, 유학수속을 관리하여
모든 학생들의 꿈이 이루어왔습니다.
국내최고의 버클리음대입시기관
inBerklee
02-871-1211
Copyright. 2015 inBerklee All Rights Reserved.